Nie trzeba być mechanikiem ciężkiego sprzętu, aby wiedzieć, kiedy z koparką dzieje się coś nie tak. Sam operator jest w stanie to określić, ponieważ bardzo dobrze wie, jak jego sprzęt powinien brzmieć i pracować. Zazwyczaj to on jest pierwszą osobą, która zauważa wystąpienie problemów w maszynie. Skupmy się na kilku przykładach, na które szczególnie należy zwracać uwagę.
Czy zdawałeś sobie sprawę z tego, że za znaczną większość awarii układów hydraulicznych odpowiada zanieczyszczony olej hydrauliczny? Dlatego tak ważną elementem dla całego układu jest filtr oleju hydraulicznego. Dzięki niemu do Twojej maszyny nie przemieszczają się żadne niechciane zanieczyszczenia. Ale sama obecność filtrów nie wystarczy - należy je także regularnie wymieniać.
Dbanie o smarowanie w hydromotorze to nie tylko podstawowe zadanie konserwacyjne. To bezpośrednia inwestycja w jego żywotność i jakość jego pracy. Brak smarowania to poważny problem, dlatego postanowiliśmy przedstawić kilka sygnałów jakie pojawiają się, kiedy nie ma wystarczającej ilości środka smarnego.
Utrzymywanie podwozia koparki w czystości jest bardzo ważne. Wbrew pozorom, nawet najmniejsze zanieczyszczenie, których na placu budowy nie brakuje, może spowodować obniżenie wydajności silnika jazdy lub nawet być sprawcą jego awarii. Dowiedz się, jak wykryć zanieczyszczenie w silniku jazdy i jakie zagrożenia może ono spowodować.