Olej przekładniowy to środek smarny stosowany w zwolnicach, którego zadaniem jest redukcja tarcia, zapewnianie ochrony poszczególnych elementów i odprowadzanie ciepła. Co się stanie, kiedy zostanie on zanieczyszczony? I w jaki sposób może to wpłynąć na pracę całego hydromotoru?
Wymiana hydromotoru w koparce lub innej maszynie budowlanej niemal zawsze rodzi wiele pytań: Ile to będzie kosztować? Oryginał czy zamiennik? A może warto poszukać używanego podzespołu? Istnieje kilka powodów, dla których lepiej zdecydować się na nowy hydromotor, przeanalizujmy te ważne kwestie.
Koła zębate mają zastosowanie w planetarnych przeniesieniach napędu. W zależności od budowy zwolnicy występują: jeden, dwa lub trzy rzędy zębatek, które z czasem ulegają awariom. Ale skąd w ogóle wiedzieć, kiedy należy je wymienić? W tym wpisie omówimy właśnie ten temat: oznaki zużycia kół zębatych w zwolnicy.
Niektórzy operatorzy koparek uważają, że zastosowanie smaru to szybkie rozwiązanie problemu uszkodzonego uszczelnienia i wyciekającego oleju z przekładni planetarnej. Nie jest to dobrym pomysłem, ani tymczasowo, ani tym bardziej długoterminowo. Dowiedz się, dlaczego, a pozwoli Ci to na oszczędność czasu i pieniędzy.