Koła napinające to jeden z najważniejszych elementów podwozia koparki gąsienicowej, dlatego warto wiedzieć, jak wygląda ich prawidłowa konserwacja. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej temu, czym są koła napinające oraz jaką rolę odgrywają w pracy koparek. Dowiesz się także jak o nie dbać, aby przedłużyć ich żywotność.
Podwozie w gąsienicowych maszynach to jeden z najciężej pracujących elementów, a co za tym idzie w wyniku codziennej eksploatacji prędzej czy później jego części ulegają zużyciu. Dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować jego stan i w razie potrzeby dokonywać napraw lub wymiany zużytych elementów.
Mimo, że konkretne korzyści ekonomiczne wynikające z regularnej konserwacji maszyn budowlanych mogą być trudne do oszacowania, ponieważ zależą od wielu czynników, są one znacznie mniejsze w porównaniu z kosztami naprawy awarii i utraty czasu związanego z przestojem maszyny.
Konserwacja gumowych gąsienic nie jest trudna, ale wymaga systematyczności. Mimo, że gąsienice niszczą się, np. przez sposób obsługi koparki, a także środowisko i warunki, w których są eksploatowane, istnieją czynności konserwacyjne, dzięki którym będą zużywać się wolniej.
Samodzielny demontaż hydromotoru wydaje Ci się skomplikowane i czasochłonne? Postępuj zgodnie z naszą instrukcją, a z pewnością cały proces przejdzie o wiele sprawniej! Podpowiadamy również, jak uniknąć błędów i zadbać o bezpieczeństwo podczas pracy.
W gruncie rzeczy, częstotliwość wymiany gumowych gąsienic w koparce zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj ziemi, na której pracuje, czy sposób ich konserwacji. Poznaj kilka oznak, które mogą wskazywać, że już czas wymienić gąsienice w koparce.
Zacinający się hydromotor w koparce może prowadzić do różnych negatywnych konsekwencji, zarówno dla samego hydromotoru, jak i dla całej koparki. Może to być spowodowane różnymi czynnikami, np.: zużyciem części lub problemami ze smarowaniem. Skąd wiedzieć, co stanowi problem? Podpowiadamy!
Podczas awarii rolki jezdnej, niejeden operator koparki zastanawia się czy należy wymienić wszystkie rolki znajdujące się na tej stronie maszyny, czy może wystarczy wymiana tylko tej jednej zużytej. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Nieraz już spotkaliśmy się z tym, że właściciele maszyn budowlanych stosują wielosezonowe oleje silnikowe zamiast olejów hydraulicznych. Pomaga im to w pewien sposób obniżyć koszty, ponieważ kupowany jest tylko jeden uniwersalny środek smarny do kilku sprzętów. Czy słusznie?
Łańcuch gąsienicy może się blokować z różnych powodów, uniemożliwiając przy tym dalszą pracę koparką. Chcesz wiedzieć, co może być tego przyczyną i co w takiej sytuacji zrobić? Przybywamy z odpowiedziami!